• White Facebook Icon
ישיבת בנין ציון

נוף רמות 75, ירושלים

דוא"ל: binyanzion@gmail.com 

פקס:  02-5866081

טל':    052-7142374

         052-7670371

אודות הישיבה

  • Black Facebook Icon
חיפוש מאמרים על ידי תגים:

אודות ישיבת בנין ציון

פוסטים אחרונים:
Please reload

להצטרפות לישיבת בנין ציון
ישיבה לחוזרים בתשובה
לחץ כאן
או התקשר:02-5866081

מתי  נוסדה הישיבה?

ישיבת בנין ציון החלה את דרכה לפני כשלושים שנה (תשמ"ח –תשמ"ט). בתחילת דרכה התקיימו  שעורי ערב לאנשים עובדים. בהמשך השנים והתעוררות הצורך נוספו נדבכים של כולל אברכים וישיבה לבחורים עד שהפכה "עיר ללא הפסקה".מתחילתה התאפיינה באווירה מיוחדת, של מאור פנים וחום לכל אדם.

 

מסגרת הישיבה:

 

הישיבה כוללת בחורים, אברכים,ובעלי משפחות המשלבים עבודה. ביניהם בעלי תשובה מרקע חילוני, מהם בעלי רקע ישיבתי שנשרו מישיבות והתחזקו דרך פעילות הישיבה. ויש שבאו מרקע דתי שמצאו את דרכם בישיבה.

ישנה מסגרת בתנאי פנימייה מלאים לבחורים. וישנם השוכרים לעצמם דירות או גרים בביתם. כל אחד בוחר את המתאים לו. הפנימייה פתוחה כל ימות השנה, והיא הבית החם של כל הבחורים, ובפרט שבתות וחגים. שאז מצטרפים גם אורחים הבאים לטעום מחיי הישיבה.

סדרי הלימוד והשיעורים בנויים לפי רמות. משלב ראשוני של התחלת גמרא, ועד למתקדמים ולומדים עצמאית. וכן בשעות הערב שיעורים בהלכה, מחשבה ונושאים נוספים.

מה מייחד את הישיבה?

"ובאו כולם בברית יחד – נעשה ונשמע אמרו, כאחד" זה לא רק שיר אלא המציאות היומיומית בישיבה. שבה מתחברים בצוותא בני שבעים עם בני עשרה. כל הגילים. בני כל העדות. כל הזרמים. בעלי תשובה ומתחזקים. דתיים וחרדים. אילו שבאו משום מקום של יהדות. שאינם יודעים לשאול, וקיבלו כאן "תשובה".  עם אילו שהיו בישיבות, עזבו, חיפשו ולבסוף מצאו כאן, את מה שאיבדו.

כנכנסים למבוא שלפני האולם. עוד לפני שרואים משהו, מרגישים את החום הפורץ החוצה. על סף הפתח כבר רואים את המאור שבפנים. כשעוברים את הסף פנימה כבר מרגישים אותו חזק ואישי. זה מלווה כל אחד מהבאים מבואו ועד צאתו. אבל מי רוצה לצאת.

 

זה אומר יחס אישי ולבבי של אנשי הצוות והרבנים. אישי בלימוד ע"י התאמת השיעור לרמה האישית של כל אחד בתורה ויהדות. ואישי בכל שאלה או משאלה. של ההוה או של העבר.

לכן הצמיחה הרוחנית והלימודית מהירה. כי חשוב לנו שכל אחד ימצא את היכולת והפוטנציאל האישי שלו. שסקרנותו תבוא לידי מימוש.

צמיחה עבורינו היא בכל הבחינות. גם של ידע והבנה, בקיאות ועיון של גמרא, משנה, תנ"ך, הלכות ומחשבה. וגם של השתלמות האישיות הפרטית. מידות והנהגות.

"נעשה ונשמע" אמרו כאחד. כי הלהיות ביחד בשמחה. בחברותא. בבין אדם לזולתו. בעין טובה ובלב טוב היא חלק מהצמיחה של הפרט. זו היתה הדרך היחודית של עם ישראל במעמד הר סיני. אנו מבקשים שכל יום בישיבה יהיה "מעמד הר סיני". וזה מצריך גם שאיפות אישיות וגם רצון של ביחד. גם בבית המדרש וגם בפנימיית הבחורים.

בישיבה אנחנו מאמינים שהתורה וערכיה שייכים לכל יהודי, ללא קשר לרמה הדתית שלו. והדבר הזה עומד מעל כל השתייכות פוליטית. לכן פעילות הישיבה פונה לכל יהודי.

"אהבה ואחוה ושלום וריעות" הם מברכות הקמת הבית. ואנו רואים את ההיות יחד בישיבה כבית. בית חם. שעבור הבחורים הוא גם הכנה להקמת הבית הפרטי שלהם. משגיח הישיבה מקדיש להם שיחות מיוחדות לכך. וכן הרבנים המצטרפים לבחורים בסעודות השבת של שבתות הישיבה.

ראש הישיבה מכוון את בני הישיבה לעליה בסולם התורה והעבודה שיכלול את כל חלקי התורה. כי התורה פרד"ס שלם היא. והשלם גדול מסכום חלקיו. אמנם כל דבר בעתו. אבל זו השאיפה. ומקום יש לכל אחד לקבוע את דרך עליתו ועד היכן היא.

קהילה גדולה של אברכים ובני משפחותיהם מסתופפת סביב הישיבה. בשבתות ומועדים. בשמחות ואירועים. בעזרה הדדית וסיוע. באירוח משפחות. בהדרכה של חינוך וזוגיות. חווית בית המדרש והנלמד בו חודרת ומפעפעת אל הבית.

 

בנין ציון: השם

שם הישיבה ומוסדותיה: בנין ציון מקפל בתוכו במספר מישורים את המציאות והשאיפות. של מייסדיה ושל הבאים בשעריה. זה שם שהוא פרד"ס שלם.

נשבע (כביכול) הקב"ה שלא יכנס לירושלים של מעלה עד שיכנס לירושלים של מטה. זו אמירה של חז"ל. הבנת עומק בה היא פרד"ס בפני עצמו. ירושלים היא ציון.

ציון הוא המקדש. וירושלים העיר. ציון הוא היסוד וירושלים היא המלכות. ה"ציונות" הפנימית והרוחנית היא חיבור של שני אילו. בנין המקדש החיצוני אינו מוטל עלינו. ולא היום. עדיין. אבל בנין המקדש הרוחני של כל אחד שייך אלינו ומוטל עלינו. "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם". הישיבה היא המקדש מעט שבו יבנה כל אחד את שלו הפרטי.

יש טוענים שהשם הזה נשמע להם כאגודה קבלנית. חברה לבנין. וזה נכון. אלא שאנו בונים את ציון וירושלים של מטה כדי שהקב"ה יכנס בירושלים של מעלה.

אבל הבפועל של זה נעשה באופן המעשי ביותר של לימוד היהדות. ערכיה, הלכותיה ותורתה. זו שהולכת אתנו מהר סיני. אבל בכל דור צריך להכין את הכלים המתאימים לאותו דור. ובפרט ב"דור התשובה וההתחזקות". ובפרט בדור אשר פיתויי הרחוב והצעותיו כל כך מקשים להתקרב. ובפרט בדור אשר הרדידות אוחזת אותו בציפורניה. ואנו מבקשים להעמיק. לחפש ולהעמיק. באמת שבתוכנו ובאמת של בורא העולם.

לשם כך צריכים לבנות את ציון. בנין שלם. מקיף, אמיתי ומשוכלל. ממסד עד טפחות. "חומה ומגדל" שלא ניתנים להריסה. 

 

חזון הבנין:

"ואתה תחזה מכל העם אנשי חיל, יראי אלקים, אנשי אמת, שונאי בצע" הציע יתרו לחתנו הגדול. "וישמע משה לקול חותנו". הם היו יחידי סגולה של דור המדבר. ואנו מבקשים זאת עבור כל אחד מבני הישיבה.

 

הרבה חיפוש , רצון , לימוד נדרשים לכך.

אבל הבטיחו חכמים: "יגעת ומצאת תאמין".

ואנו מציעים לפניכם: הגעת ומצאת, תאמין. שזה המקום הטוב ביותר עבורך.

 

פעילויות הישיבה:

  • ישיבה גבוהה.

  • כולל אברכים.

  • מסגרת נושרים.

  • פעילויות קירוב ברחבי הארץ.

  • פעילות קהילתית.

  • אירוח שבתות.

  • כתב עת תחנת רוח לקירוב.

  • הפצת התורה והיהדות: אתר / פייסבוק